Meer volgers op het Instagram account van je apotheek? Zonder een advertentiebudget! Klinkt aanlokkelijk, niet? Daarom moet je rekenen op het organisch bereik van je Instagram pagina. Met een paar handige trucjes kan je dat aantal flink wat laten stijgen! Want uw nieuwe volgers, haal je gewoon waar ze zitten.
Instagram leest de verschillende profielen en weet (leert) welke profielen wanneer weergegeven moeten worden in de zoekresultaten. Deze resultaten zijn gebaseerd op verschillende factoren zoals profielen die je zelf volgt, mensen met wie je foto’s en video deelt en video’s die je leuk vindt. Je Instagramgedrag wordt zo in kaart gebracht om zo de resultaten te tonen die het best aansluiten met jouw persoonlijke voorkeuren. Om meer volgers te krijgen is het belangrijk om je eigen Instagramprofiel te finetunen en vindbaar te maken, zodat je Instagrampagina gemakkelijk wordt gevonden. Hoe je dat doet? Lees even verder….
Het naamgedeelte van je Instagram bio kan je helemaal aanpassen. Hier zoekt Instagram naar gepaste content om te koppelen aan de interesses van potentiële volgers. In dit voorbeeld staat nu de naam Cent Pur Cent maar dat zouden ook keywords kunnen worden. Voor de apotheek zou dat bijvoorbeeld kunnen worden: Gezondheid en persoonlijke verzorging. Dat maakt meteen duidelijk waarvoor je apotheek staat.
Zowel bij een gewone post op Instagram als bij stories gebruik je best een locatietag. Je bent immers de lokale gezondheidsspecialist.
Wanneer iemand dan op Instagram iets zoekt in een bepaalde regio (locatie) is de kans groter dat jouw post bovenaan in de zoekresultaten verschijnt.
Gevolg … meer likes en volgers zonder dat het je een cent kost. Ook bij stories kan je een tag van de locatie toevoegen.
Net zoals het naamgedeelte, kan ook je bio beschrijven wie je bent en wat je met uw apotheek doet. Dit kan je doen door relevante keywords te gebruiken die het best je specialiteit van de apotheek beschrijven. Cent pur Cent gebruikt de keywords Belgian, Mineral Make-up, 100% natural, Cruelty free, Pharmacie only. Voor een apotheek kan dat bijvoorbeeld worden: uw huisapotheek, geneesmiddelen, cosmetica, advies, vraagraad. Bezoekers gaan zo onmiddellijk weten waarvoor je apotheek staat.
Hoe nu twee vliegen in een klap slaan?
Gebruik naast keywords ook een hashtag bijvoorbeeld #gezondheid zodat Instagram weet wanneer het je moet laten verschijnen in de zoekresultaten met dit hekje
Naast de locatietags zijn hashtags super belangrijk om vindbaar te zijn op Instagram. Met een post met minstens één hashtag krijg je minstens 12,6% meer interactie dan een post zonder hashtag. Wanneer iemand zoekt op een bepaalde hashtag kom je met je Instagram post terecht in de resultaten. Je kansen worden hierdoor ineens vergroot
Vergeet deze buddies ook niet te gebruiken bij stories.
En nu de praktijk!
Hopelijk hebben wij me onze tips je (nieuwe) inzichten gegeven over hoe eenvoudig Instagram wel is om te gebruiken als lokale apotheker om doelgerichter volgers aan te trekken.
Wil je meer geïnspireerd worden?
Kijk dan zeker even naar onze Social Media opleidingen en workshops die wij selectief op maat van apothekers maken.
copyright 2020 - alle rechten voorbehouden
privacybeleid - disclaimer
cookie policy - algemene voorwaarden
Narcissenlaan 6 - 3550 Zolder