ONLINE

Microsoft Outlook: Hoe organiseer ik als apothekers mijn mailbox en agenda efficiënt

Wil je als apotheker sneller en doelgerichter werken met je e-mails en je agenda? Heb je de basis al onder de knie maar wil je graag nog efficiënter en professioneler voor de dag komen? Dan is deze workshop de ideale manier om structuur te brengen in het e-mailverkeer én uw agenda efficiënt te managen. van zowel uw klanten, leveranciers als medewerkers.

De e-mails komen langs alle kanten binnen. Online bestellingen van klanten, farmalabo’s willen een afspraak om hun nieuwste product voor te stellen aan het team. Afspraken moeten nog vastgelegd worden voor de live workshop in de apotheek op zaterdag voormiddag.

Herken je deze ‘digistress’ en wil je daar helemaal komaf mee maken? Dan zal deze online workshop met boordevol tips & tricks u helpen om het e-mailverkeer in goede banen te begeleiden én uw agenda efficiënt te manager


  • Programma

    SESSIE 1: De basis van Outlook (±45min)

    Tijdens deze sessie gaan wij de essentiële onderdelen van Microsoft Outlook overlopen

    • Hoe maak ik als apotheker een e-mail handtekening
    • Werken met meerde mailboxen (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., …)
    • Regels instellen
    • Snelle acties en knoppen
    • Berichten organiseren (gelezen/ongelezen – belangrijk/niet-belangrijk)

    SESSIE 2: Organiseren in Outlook  (±45min) 

    • In één oogopslag alles terugvinden
    • Agenda’s beheren
    • Meerdere agenda’s gebruiken (klant/leverancier/privé)
    • Agenda’s delen met medewerkers
    • Het geven van ‘machtiging’ aan collega’s om de eigen mailbox of agenda te laten bekijken en/of aanpassen
    • Een teammeeting organiseren (on- en offline)

    SESSIE 3: Q&A (vragen en antwoorden) (±45min)

     

    Na deze opleiding: 

    • Kan je professionele mails uitsturen met het logo van je apotheek
    • Krijg je gestructureerd mails binnen en kan je deze georganiseerd beantwoorden en klasseren
    • Beheer je meerdere agenda’s en kan je gestructureerd plannen
    • Ga je jezelf en je team veel tijd bespraken

    Belangrijk is wel dat je uw mails krijgt en verstuurd vanuit Outlook.

    De workshop kan u later herbekijken wanneer u dat maar wenst.

  • Data

    • Online Sessie 1: dinsdag 23 februari – start 19u30
    • Online Sessie 2: dinsdag 2 maart – start 19u30
    • Online Sessie 3 dinsdag 9 maart – start 19u30

    Datum voor najaar nog te bepalen

  • Details

    De sessies vinden online plaats via Microsoft Teams, waarbij in sessie 3 specifiek jullie vragen zullen beantwoord worden.

    Na inschrijving bezorgen we je de juiste gegevens waarmee je heel eenvoudig kan inloggen.

    De online sessies komen in aanmerking voor de KMO Portefeuille

  • Spreker


    Kris Vrancken (Webcube.be) is ruim 12 jaar actief als webdesigner en grafisch ontwerper. Daarnaast heeft hij meer dan 20 jaar ICT-ervaring. Vanuit het perspectief van de klant reikt hij, op een laagdrempelige manier, zijn expertise in Microsoft toepassingen aan om voor verschillende organisaties en bedrijven het werken op afstand georganiseerd en snel aangeleerd te krijgen.

  • Deelnameprijs

      Essenzie lid geen Essenzie lid
    zonder KMO portefeuille €247,50 €275,00
    met KMO portefeuille €173,25 €192,50

    Prijs per sessie

      Essenzie lid geen Essenzie lid
    zonder KMO portefeuille €82,50 €91,67
    met KMO portefeuille €57,75 €64,17

    Essenzie-Network is erkend als KMOP-Dienstverlener voor Opleidingen – DV.O236195 en Advies – DV.A222691.
    Klik op het logo om subsidie aan te vragen.

Structurele partners

Onze opleidingen, trainingen en persoonlijk advies, worden gegeven door experten die elk gespecialiseerd zijn in hun specifiek domein.
De opleidingen en advies-rapporten zijn overzichtelijk, doelgericht en onmiddellijk toepasbaar.

Programma's

Essenzie neemt jouw toekomst & investeringen in opleidingen en trainingen ernstig. Hiervoor bieden wij een professionele omkadering aan.

Exclusief voor Apothekers

  • Uitgeruste opleidingszalen in de regio 

  • Unieke locatie en omkadering

  • Hapje en een drankje 

  • Praktijkgericht en in kleine groepen 

  • Training door experten en professionelen

  • Mogelijkheid tot netwerken

Daarbij is Essenzie erkend als KMOP-Dienstverlener voor Opleidingen – DV.O236195 en Advies – DV.A222691
Klik op het logo om subsidie aan te vragen.